DEFIANCE RECENZE

V dubnu k nám zavítal nový sci-fi seriál Defiance, který sliboval kvalitní podívanou, nový sci-fi standart. Bohužel skutečnost je trošku jiná.

grey DEFIANCE RECENZE

Nolan se svou “dcerou”.

Trailery se chlubily úžasným světem po setkání s novou rasou, úžasnými efekty a skvělou zápletkou. Po pilotním díle jsem byl mírně na rozpacích, ale rozhodl jsem se, že to ještě pár epizod vydržím než napíšu recenzi. Ano, 8 epizod a to je nejspíš konečné číslo, protože to za to vážně nestojí. První díl byl bohatý na opulentní triky a nechybělo epické zakončení a ani ten nádech tajemna, který Vás nutí shlédnout další epizodu. Druhý díl, stále „not bad“, třetí „ouha“ a čtvrtý „jak to mohli tak do*urvit“. Dalším a dalším pokračováním má agónie jenom rostla. Nevím, kde mám přesně začít. Příběh se odehrává 30 let po setkání třetího druhu – Votanů. Nehostinnou krajinou projíždí starší džíp a uvnitř dva lidé, ne počkat, ten druhý není člověk. Je člověku sice hodně podobná, ale má nos posazený nahoře a pleť a barva vlasů také nesedí. Je zřejmé, že se jedná o samici s humanoidním vzhledem. A ten druhý? To je vysloužilí mariňák Nolan (Grant Bowler), který se toho nebohého stvoření ulaj, když to bylo ještě dítě. Zaparkují nedaleko havarované vesmírně lodě a hledají její energetický zdroj. Poštěstilo se, našli co hledali. Nejsou však jediní, co mají na tento „poklad“ zálusk. Kolem se začne motat velmi zvláštní druh mimozemšťanů. Jsou stejné rasy jako Nolanova nevlastní dcera, říkají si Irathiané. Mají velmi zvláštní vkus.

Nosí klobouky, jako za první republiky a jejich nejoblíbenějším dopravním prostředkem je Harley Davidson. Takový podivní šašci. Není jiná možnost, než utéct. Cestou naši hrdinové narazí na skupinku, která je odveze do bývalého Saint Louis – Defiance. Příroda i rostlinstvo se trošku změnilo, s příchodem mimozemšťanů došlo k tzv. terraformaci krajiny, mimozemské květiny a obludy vyhubily původní faunu a flóru.

grey DEFIANCE RECENZE

Irathiané

grey DEFIANCE RECENZE

Sensothové

grey DEFIANCE RECENZE

Že vypadají jako ti bankéři z Harryho Pottera? 🙂

Zde se naši hrdinové setkají se starostkou Amanda Rosewater, ta je mimochodem celkem kus, protože ji hraje Julie Benz (Dexterova manželka Rita). Nolan nemá žádné peníze a hodlá si je vydělat v místním ringu. Dostane se do křížku s biomanem, s droidem modré pleti. Ovšem neuhodli byste jakým způsobem se vypíná, teď se podržte, to se opravdu jen tak nevidí. Stačí ho nakopnout mezi nohy, a je po parádě. Majiteli ringu se to nelíbí a odmítne Nolanovi vyplatit odměnu. Ten je totiž také mimozemšťan z rasy Castianů. Tvůrci seriálu se viditelně inspirovali Elfy. Castiané jsou bílé, opravdu velmi bílé pleti, taková pudr rasa. Mezi jejich koníčky patří dlouhé rodinné koupele. Jsou nafoukaní, jak staří Římané a myslí si, že není nic vznešenější než oni sami. Svou společnost dělí na vrstvy – kasty.
To pořád ještě není konečný výčet všech ras, setkáte se s Indogeny. Vědátoři, co si vylepšili svá těla řadou implantátu a jsou výteční doktoři. A abych nezapomněl, Sensothové, nejlépe je přirovnat k Chewbaccovi z Hvězdných válek. Chewbacca je proti nim docela krasavec, Sensothové vypadají jako opice s příčeskem a podle toho se taky chovají. Ke konci epizody dojde k oné epické bitvě mezi obyvateli Defiance a Volgy, kdo hrál Quake 4 tak si ani nemusí představovat jejich vzhled. Naděje jsou mizivé, k odpálení zbraně, která je může zastavit je příliš málo času. Drsní motorkáři ale vědí, že když padne Defiance, tak pak přijde řada i na ně. Pomohou Volgy zdržet a hrozba je následně zažehnána. Při tom je zabit LAWKEEPER – STRÁŽCE a Nolan má hned flek. Tohle je v krátkosti pilotní díl. Nejhorší je to, že nic lepšího tento seriál nečeká.
Herci nejsou vůbec špatní. Námět? Ten také ne, takový potenciál, ale ta příšerná linearita, hrůzostrašná stylizace a ti mimozemšťané! Proč je tu najednou 8 ras? Proč tolik? Je to přeplácané. Děj je chvílemi trapný až to bolí. Charakter postav je po celou naprosto dobu neměnný. Žádné velké zvraty a překvapení. To už opravdu nebude žádný sci-fi seriál dosahovat kvalit STARGATE SG-1?

Hodnocení:  5/10

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 7.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)
DEFIANCE RECENZE, 7.0 out of 10 based on 1 rating
The following two tabs change content below.
%name DEFIANCE RECENZE

Daniel Mucha

Admin Stínu Lidstva, autor stejnojmenného sci-fi románu a většiny článků. Velký nadšenec do všeho, co se týká tajemna. Tedy UFO, mimozemské civilizaci i nesrovnalosti v naší historii. Mezi jeho oblíbené seriály patří Pán Času, Ztraceni, Akta X, Stargate, Fringe, Dexter a z filmů X-Men, Temný rytíř, Setkání třetího druhu a District 9.